Styrk effekten af din professionelle og udvid dine fagprofessionelle kompetencer

BREDDE I DIN VIFTE AF TRÆNINGSMULIGHEDER

FTL-træning udvider din vifte af træningsmuligheder og metoder, både i forhold til børn og unge generelt og i forhold til dem som er svære at opnå succes med. FTL-træning fungerer godt i samspil med andre træningsmetoder, og kan facilitere og styrke effekten af dine øvrige træningsaktiviteter.

TRANSFORMATIV LÆRING

FTL-træning retter sig mod udvikling og styrkelse af helt grundlæggende kognitive funktioner og processer og faciliterer ofte dybdegående og transformativ læring – dvs. læring som faciliterer aha-oplevelser og viser sig på en lang række forskellige livsområder.

FAGPROFESSIONELT FUNDAMENT & UDVIKLING

FTL bygger på et solidt vidensmæssigt fundament og integrerer en dybdegående forståelse af kognitive processer. Som træner oplever oplever man ofte, at man i takt erfaring med FTL-træningen udvider sin fagprofessionelle forståelse af kognition, læring og problemløsning.

TILGÆNGELIGHED & KVALITET

I FTL er materiale, metode og træningsopgaver integreret, så du ikke selv skal bruge en masse ekstra tid til at finde materialer til træningen. Samtidig virker materialet appellerende og motiverende på barnet og signaler professionalisme til forældre og fagpersoner som du møder i dit arbejde. FTL-materialerne er i en høj kvalitet, og kan holde i mange år, også i en professionel eller institutions-sammenhæng.

SYNLIG EFFEKT

Træningens meget håndgribelige og synlige aktiviteter, gør, at effektivitet og relevans af træningen hurtigt synligt – både for den du træner, pårørende/forældre og andre som følger med i træningsforløb. Du opnår derfor lettere en positiv samarbejdsrelation og tilfredshed med din træningsindsats.

FAGLIGT NETVÆRK & SPARRING

Som FTL-praktiker inviteres du med i et fagligt netværk, hvor du løbende kan blive inspireret og søge sparring når du står med spørgsmål eller udfordringer i træningen.

Hvad andre siger om FundaMental™

“Så fedt kursus og materiale I har strikket sammen. Super meningsfuldt at kunne bruge til at træne grundlæggende lærings-forudsætninger."
Professionel kognitions-træner og lærer i psykiatrien
"Jeres materiale er super gennemarbejdet og sådan ét det ville være en gave at kunne hive fat i i træningen.”
Selvstændig kognitionstræner
"Jeg kan huske følelsen af at tænke: ”Endelig!” da jeg så materialet. Jeg kunne se et kæmpe potentiale i det, for jeg manglede virkelig noget der kan ramme de her børn, der var et hul som FundaMental™ dækker."
stifter, ejer og træner af kogntions-trænings-virksomhed
"Man kan sætte en helt anden type krav når det er taktilt, inde i kassen, fordi de opfatter det som en leg. Det er som om at noget af skoletænkningen bliver ophævet."​​
speciallærer og forælder til barn med indlærings-vanskeligheder
"De har nogle gode strategier når de arbejder i kassen, med synet er de for opmærksomhedsforstyrrede. De er mere vedholdende når man arbejder i kassen. De bruger nogle strategier som de ellers ikke bruger."
konsulent for specialskole
"Man kan nærmest mærke hvad der foregår inde i barnet. Barnet bliver bevidst om sin egen refleksion."
stifter, ejer og træner af kogntions-trænings-virksomhed
"Jeg synes ikke jeg kan få den der ro på barnet uden det taktile. Med det taktile materiale kan jeg få dem til at arbejde langsomt. Jeg synes også det er lettere at få strategier på. Læringen bliver ligesom dybere - den sætter sig."
kognitionstræner