SYNLIGHED AF KOGNTIVE PROCESSER
FTL udgør et kraftfuldt supplement til din afdækning af kognitive funktionsmåder, udfordringer og udviklingspotentialer. Hændernes motoriske undersøgelse og manipulation med de taktile materiale synliggør grundlæggende aspekter ved informationsbearbejdning og kognitive processer. Det giver værdifuld viden, både i forhold til assessment, rådgivning og interventionsperspektiver.
METAKOGNITIV BEVIDSTHED & OPMÆRKSOMHED
Når man arbejder taktilt med kognitive opgaver, faciliteres en metakognitiv opmærksomhed en bevidsthed effektivt. Det skaber ofte en genvej i forhold til den professionelles mulighed for at styrke selvrefleksion, selvforståelse og bevidsthed om udviklingsmål og -veje. Det er værdifuldt både i forhold til terapeutiske og rådgivningsmæssige processer.
PRAKSISRETTET RÅDGIVNING
Både som psykolog og som forældre, lærere eller andre omkring barnet/den unge, bliver kognitive udfordringer og træningsbehov tydeligere ved taktilt baseret afdækning og træning. Opgaven med at rådgive personer omkring barnet bliver derfor let at gøre konkret, relevant og praksisrettet.
LÆRINGSTÆNKNING MERE END INTELLIGENSTESTNING
FTL tager udgangspunkt i et læringsparadigme fremfor et intelligens-paradigme. Afdækningsmæssigt betyder det at vi både fokuserer på at afdække funktionsudfordringer men også udviklings- og læringspotentialer gennem principperne i dynamisk assessment. Tilgangen giver en langt opløsning og procesforståelse end i traditionel psykologisk testning, og er med til at højne den økologisk validitet og praksisrelevans af rådgivning.
© 2022. Alle rettigheder til materiale på siden tilhører FundaMental™ Tactile Learning
Tilmeld dig vores nyhedsbrev eller følg os på sociale medier