BÅDE FOR BØRNEGRUPPER & INDIVIDUELLE INDSATSER
FTL kan både anvendes i individuelle aktiviteter og i smågrupper og er derfor relevant både i specialpædagogiske sammenhænge og i almene tilbud, hvor der er tilknyttet særlige læringsressourcer i form af støttelærere, støttepædagoger, inklusionskonsulenter m.fl. FTL spænder både over meget trænings-orienterede opgaver og mere spil-lignende aktiviteter og materialer hvor flere børn/unge sammen udnytter effekterne ved den taktile arbejdsmåde. Fælles for både individuelle aktiviteter og gruppeaktiviteter er, at de af langt de fleste børn opleves motiverende, appellerende og som en sjov måde at lære at lære.
KLARE INDSATSMÅL
FTL kan bruges som redskab til at sætte klare indsatsmål omkring fundamentale kognitive udfordringer og potentialer. De processer som man gennem arbejdet med FTL opdager at barnet har udfordringer omkring, relaterer sig som regel direkte til både faglige, praktiske, sociale og generelle udfordringer i barnet/den unges hverdag.
© 2022. Alle rettigheder til materiale på siden tilhører FundaMental™ Tactile Learning
Tilmeld dig vores nyhedsbrev eller følg os på sociale medier